2023-04-13 14:47:21

77% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka algas apmērs būtu obligāti jānorāda darba sludinājumā

2017.09.12

algas_noradisana

Lielākā daļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir pārliecināti, ka algas norādīšanai darba sludinājumā jābūt obligātai, liecina darba portāla CV Market veiktā aptauja.
 
Aptaujā „Vai algas norādīšanai sludinājumā ir jābūt obligātai prasībai?” 77% respondentu atbildējuši apstiprinoši.
 
Pārliecināti par to, ka algai ir jābūt norādītai, ir vienlīdz daudz gan sieviešu, gan vīriešu. Savukārt no tiem, kuri šo aspektu neuzskata par svarīgu, ir vairāk sieviešu vecumā līdz 35 gadiem, savukārt stiprā dzimuma vidū šādi biežāk izteikušies vīrieši vecumā virs 35 gadiem.
 
„Pirmkārt, jautājums par atalgojumu arī uzņēmumiem ir sensitīvs temats,” aptauju komentē CV Market personāla atlases vadītājs Kristaps Kolosovs. “Lielai daļai uzņēmumu nav atalgojuma sistēmas, tādēļ darba devējs nereti nav pārliecināts, kāda būs jaunā darbinieka alga. Turklāt gala atalgojumu daudzās nozarēs veido darba kopsavilkums, piemēram, pamatalga un pārdošanas rezultāti.”
 
Iedzīvotāju viedoklis šajā jautājumā pēdējos divos gados ir nedaudz mainījies. 2015. gadā atbildot uz šādu pašu jautājumu, par obligātu algas norādīšanu darba sludinājumos iestājās 89% aptaujāto, bet 11% respondentu norādīja, ka tam nav jābūt obligātam nosacījumam.
 
“Pastāv maldīgs uzskats, ka sludinājumā norādot darba samaksu, pieteiksies kandidāti, kuriem vienīgā motivācija ir nauda. Mēs mudinām šo paradumu mainīt. Norādot iespējamo algas apmēru, pieteiksies atbilstošāki un lielāks skaits kandidātu, no kuriem varēs atlasīt jau precīzāku kandidātu apmēru, ko aicināt uz nākamo atlases kārtu. Tādējādi uzņēmums ietaupīs arī resursus, lieki netērējot laiku darba intervijās tiekoties ar darba ņēmējiem, kuri nekādā gadījumā nebūs gatavi strādāt par noteikto algas apmēru,” norāda K. Kolosovs.
 
Darba sludinājumu un darījumu vietnes www.socialtalent.co speciālisti norāda uz virkni iemeslu, kādēļ darba devējiem tomēr būtu izdevīgi iekļaut atalgojumu darba sludinājumā. SMART Recruit Online pētījums atklāj - samaksas norādīšana palīdz piesaistīt vairāk kandidātu. Uz sludinājumiem, kuros ir iekļauts algas apmēra diapazons, atsaucas par 30% vairāk darba meklētāju. Savukārt algas nenorādīšana bieži vien rada iespaidu, ka uzņēmuma personāldaļa nemaz precīzi nezina, cik šādam darbiniekam būtu jāpelna, un sagaida atbildes no pašiem kandidātiem. Ir pierādīts, ka algas amplitūdas norādīšana samazina iespēju, ka darbinieks samaksas apmērus apspriedīs ar radiem un draugiem, taujājot pēc padoma.
 
Šādas rīcības rezultātā netiek izšķērdēts ne tikai potenciālā darbinieka, bet arī uzņēmuma laiks, aicinot uz darba interviju kandidātus, kuri nav gatavi strādāt par paredzēto atalgojumu. Speciālisti uzsver - ir naivi cerēt, ka kandidāts pat nenojauš par iespējamo algas apmēru konkrētajā uzņēmumā. Arvien vairāk atrodamas interneta vietnes, kurās ir iespējams iepazīties ar konkrētā uzņēmumā strādājošo pieredzi un atsauksmēm.
 
CV Market aptaujā “Vai algas norādīšanai sludinājumā ir jābūt obligātai prasībai?” kopumā piedalījās 1271 respondents vidēji vecumā no 20 līdz 55 gadiem.

visas_vakances