Pirmā lapaKarjeras centrs Pētījumi Aptauja: Saliedēts kolektīvs ir otra svarīgākā darbinieku motivācija aiz atalgojuma
 

Aptauja: Saliedēts kolektīvs ir otra svarīgākā darbinieku motivācija aiz atalgojuma

kolektivs

36% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju galvenā motivācija darba vietā ir atalgojums, savukārt otru nozīmīgāko lomu spēlē saliedēts kolektīvs, liecina darba portāla CV Market veiktā aptauja.
 
Aptaujā "Kas Jūs pašreizējā darba vietā visvairāk motivē?" 36% respondentu atzinuši, ka tā ir nauda (labs atalgojums, prēmijas, bonusi u.c.), 20% aptaujāto norādījuši, ka viņus motivē saliedēts kolektīvs, bet 15% aptaujas dalībnieku svarīgākais ir karjeras izaugsmes iespējas. 11% respondentu par vislielāko motivāciju pašreizējā darba vietā nosaukuši mūsdienīgu un ērtu darba vidi, aiz kuras ar 10% seko iespējas pilnveidot savas zināšanas kursos u.c. Tikmēr 8% strādājošo par galveno stimulatoru atzinuši vadības un kolēģu atzinību.
 
"Motivācija ir viens no galvenajiem faktoriem, par ko jārūpējas darba devējam, lai saglabātu lojālus darbiniekus un uzturētu darba kvalitāti. Aptauja apstiprina, ka viens no galvenajiem stimulatoriem ir atalgojums un citi finansiāli bonusi, taču tā ir visai īslaicīga motivācija. Darbinieki kļūst arvien dinamiskāki, tāpēc arī darba vietai tādai vajadzētu būt. Kā nozīmīgs motivators daudziem varētu būt iespēja periodiski strādāt attālināti," aptaujas datus komentē CV Market personāla atlases vadītājs Kristaps Kolosovs. "Aptauja var likt aizdomāties darba devējiem, cik liela nozīme ir arī kolektīva saliedētībai. Lai gan šī nianse nav pilnībā atkarīga no vadības, darba devējs var uzlabot iekšējo atmosfēru, biežāk rīkojot kopīgas darbinieku sanāksmes un neformālus pasākumus."
 
Aptaujas dati atklāj, ka nauda kā galvenais motivators darba vietā ir vienlīdz svarīga gan vīriešiem, gan sievietēm. Tikmēr saliedēts darba kolektīvs nozīmīgāks ir daiļā dzimuma pārstāvēm, īpaši vecumā līdz 35 gadiem. Arī mūsdienīga darba vide lielāku lomu spēlē sieviešu vidū, savukārt stiprā dzimuma pārstāvji par motivāciju darba vietā biežāk uzskata karjeras izaugsmes un pilnveidošanās iespējas.
Mūsdienīgu darba vidi kā lielāko stimulatoru visbiežāk atzinuši asistēšanas, administrēšanas, kā arī pārdošanas un apkalpojošajā jomā stradājošie. Savukārt iespēju pilnveidoties kursos un citur visvairāk novērtē informāciju tehnoloģiju un E-komercijas nozares darbinieki.
 
Ārvalstu eksperti uzver - nauda vienmēr būs galvenais stimuls, kādēļ cilvēki strādā un dodas uz darbu, taču ir vēl daudz citu nianšu, kas darba devējam būtu jāievēro, lai motivētu savus padotos. Finanšu padomu portāla "Thebalance.com" publicētais pētījums vēsta - apkopojot amerikāņu strādājošo vēlmes jau kopš astoņdesmito gadu sākuma, atklājies, ka visaugstākā atdeve no darbinieku puses sagaidāma, ja viņu padarītais tiek novērtēts, un padotie tiek cienīti. Ir svarīgi, lai darba devējs saviem darbiniekiem uzticētos, nepārtraukti nekontrolētu un paļautos uz viņu spēju pieņemt pareizus lēmumus. Ne mazāk nozīmīgi ir arī tādi faktori kā savlaicīga uzdevumu sniegšana, vadības lēmumu skaidrošana un izpratnes radīšana par tiem. Būtiska motivācija ir karjeras un izaugsmes iespēju piedāvāšana, komandējumu nodrošināšana. Kā vienu no lielākajām darba devēju kļūdām eksperti norāda vēlmi pēc pārlieku disciplinētiem un monotomiem darbiniekiem. No šādiem visbiežāk nav iespējams sagaidīt pašiedvesmu un idejas uzņēmuma attīstībai.
 
CV Market aptaujā “Kas Jūs pašreizējā darba vietā visvairāk motivē?” kopumā piedalījās 647 respondenti vidēji vecumā no 20 līdz 55 gadiem.

sapnu_darbs


Pievienot komentāru
* Vārds / Uzvārds
* E-pasts
* Teksts

Meklēt rakstus