Jaunā darbinieka 6 grēki
Apsveicam ar jauno darbu! Vai domā, ka grūtākais ir pagājis? Nē! Atceries, ka pirmās divas nedēļas jaunajā darba vietā ir ļoti svarīgas. Jaunais darba devējs ne tikai pievērsīs uzmanību tavām darba iemaņām, bet arī uzvedībai un tam, kā tu iekļaujies jaunajā kolektīvā. Mēs tev pateiksim priekšā, kur var paklupt!
1. Nepārkāp pastāvošos noteikumus un paradumus
Pavēro, kuri kolēģi vēlas sarunāties? Kā viņi sarunājas: pa telefonu, e-pastu vai “aci pret aci”? Vai uz darbu nāk uzvalkos vai džinsos? Pusdieno kafejnīcās vai birojā? Parasti tādi sīkumi paliek nepamanīti, taču tieši sīkumi veido lielo kopainu. Lai labāk un ātrāk izprastu jaunās darba vietas tikumus un ieradumus, ierodies darbā nedaudz ātrāk un dodies prom no darba nedaudz vēlāk kā vairums kolēģu. Tas ļaus tev mierīgi pavērot apkārt notiekošo un izdarīt savus secinājumus.
2. Iedomība sagraus tavu reputāciju
Tāpēc nesāc ar tekstiem: "Bet manā iepriekšējā darba vietā mēs darījām tā!" Vispirms pavēro un iepazīsties ar uzņēmumā pastāvošo kārtību. Pirms nāc klajā ar jauniem ieteikumiem, apspried tos ar kolēģiem vai tiešo vadītāju. Pārāk ātras un nepārdomātas pārmaiņas var novest pie konflikta.
3. Arī pārlieku liels kautrīgums var ietekmēt darba attiecības
Sāc veidot attiecības jau no pirmās darba dienas. Iepazīstoties noskaidro, ko kolēģis dara, par ko ir atbildīgs, kur saskaras jūsu darba lauki. Īsas un konstruktīvas sarunas ar jaunajiem darba biedriem ir laba iespēja iepazīt uzņēmuma kultūru. Neaizmirsti, ka uzņēmuma galvenā vērtība ir darbinieki - arī tu. Tādēļ nekautrējies argumentēti paust savu viedokli un izteikt ierosinājumus.
4. Uz tevi ir liktas cerības
Tu nespēsi izdarīt labāko savā darbā, ja nezināsi, ko no tevis vēlas sagaidīt. Sarunā ar tiešo priekšnieku noskaidro savus darba pienākumus un izvirzītos mērķus. Tas palīdzēs ne tikai saplānot veicamos uzdevumus, bet arī kalpos kā motivators neapstāties pie sasniegtā un arvien turpināt tiekties pēc labākajiem rezultātiem.
5. Atzīt kļūdas ir drosmīgi un gudri
Kad mēs kaut ko darām, tad vienmēr ir iespējams kļūdīties. Tikai tie, kas neko nedara - nekļūdās. Tādēļ neslēp problēmas ar kurām saskaries un atzīsti, ja esi kļūdījies. Izdari secinājumus un turpini strādāt labāk.
6. Jautā atgriezenisko saiti
Negaidi sešus mēnešus vai gadu, bet vismaz reizi mēnesī pajautā savam tiešajam priekšniekam, kā, viņaprāt, tu tiec galā ar uzdotajiem pienākumiem. Izrunājies un noskaidro, kādas ir neveiksmes vai kļūdas un ko tieši tev nepieciešams pilnveidot. Priekšnieks novērtēs tavu iniciatīvu, turklāt pilnveidojot savas prasmes tu varēsi kļūt par labāku profesionāli savā jomā.