Pirmā lapaKarjeras centrs Darba dzīve Kā kļūt par labu klausītāju?
 

Kā kļūt par labu klausītāju?

klausitajs

Dialogā ir iesaistīti divi - gan runātājs, gan klausītājs. No abu pušu veiksmīgas mijiedarbības ir atkarīgs sarunas rezultāts, kā arī iesaistīto cilvēku turpmākās attiecības, jo, kurš gan priecāsies, redzot, ka sarunbiedrs sarunas laikā žāvājas vai nepievērš uzmanību teiktajam. Kā kļūt par cilvēku, ar kuru apkārtējiem ir patīkami sarunāties? 

 

Rosiniet cilvēkus stāstīt par sevi

 
Ja kāds izlēmis jums atklāt savu stāstu, uzmanīgi klausieties un, pat tad, ja jums prātā ienāk kaut kas ļoti interesants, apvaldiet savu vēlmi izteikties un ļaujiet sarunbiedram pabeigt domu. Tie, kas dod vārdu citiem, parasti tiek uzskatīti par labiem sarunbiedriem. Tieši pie šādiem cilvēkiem vēršas apkārtējie, kas vēlas tikt uzklausīti. Spēja uzklausīt palīdz ātri un veiksmīgi iedibināt kontaktus. 
 

Uzsveriet kopīgo

 

Dažnedažādi pētījumi pierādījuši, ka mums patīk tie cilvēki, kas līdzīgi mums pašiem. Līdzības var izpauzties dažādi - no kopīgiem hobijiem līdz pat līdzīgai leksikai. Savukārt līdzīgo īpašību uzsvēršana nostiprina sociālās attiecības starp sarunbiedriem. Atrodiet, kas jums ir kopīgs ar sarunbiedru, un īsi apspriediet to. Būsiet pārsteigti, cik vienkārši tas palīdz radīt patīkamu sarunas atmosfēru. 
 

Lieciet noprast, ka uzmanīgi klausāties

 
Ar klusēšanu un galvas māšanu vien būs par maz. Ir dažas citas tehnikas, kas ļauj sarunbiedram pavēstīt to, ka uzmanīgi klausāties:
 
- Spoguļošana. Atkārtojiet pēdējos 1-3 sarunbiedra teiktos vārdus kā jautājumu.
- Pārfrāzēšana. Piemēram, noklausoties teikto, jūs varat atkārto tā būtību saviem vārdiem un, ja sarunbiedrs atbildēs ar “Tieši tā!” - esat tikuši galā ar uzdevumu. 
- Noskaidrošana. Ja kaut kas nav skaidrs, lūdziet sarunbiedru izklāstīt domu sīkāk. 
- Acu kontakts un žesti. Tas viss var paust pārliecību, ka sadzirdat runātāja teikto.
 

Nemēģiniet apzināti radīt par sevi īpašu iespaidu

 
Ikviens no mums vēlas izjust cieņu un apbrīnu, taču pārāk lieli pūliņi var sniegt gluži pretēju rezultātu. Jau sarunas sākumā parādiet to, ka esat tāds pats cilvēks kā sarunbiedrs un ar jums var runāt godīgi un atklāti. Tā jūs radīsiet vidi, kurā atklātā atmosfēra palīdzēs ātri vien izveidot labu kontaktu. Paturiet prātā arī to, ka sarunas laikā svarīgākais ir tieši sarunbiedrs, nevis jūs. Sarunājoties ar šādu attieksmi, jūs tiksiet uztverts kā labs klausītājs. 
 

Uzdodiet jautājumus

 
Sarunas laikā ieteicams uzdot atvērtā tipa jautājumus, jo tie rosina pārdomas un uz tiem nevar atbildēt tikai ar “Jā/Nē”. Daži tēmu piemēri, kas stimulēs jautājumu uzdošanu:
 
- Ceļojumi. Šī tēma tuva daudziem un gandrīz katram ir ko pastāstīt.
- Lūgt padomu. Lūdzot padomu kādā jautājumā, jums būs vieglāk izraisīt otra cilvēka simpātijas pret jums. 
- Izaicinājumi un tas, ar ko lepojamies. Ikvienam dzīvē bijuši kādi izaicinājumi un katram ir kaut kas, ar ko lepoties. Lūdziet, lai sarunbiedrs pastāsta par to.
 
Vai arī Tev ir kādi padomi, kas var palīdzēt kļūt par labu klausītāju? Pastāsti komentāros!

darba_piedavajumi

Atslēgvārdi: | komunikācija | psiholoģija

Pievienot komentāru
* Vārds / Uzvārds
* E-pasts
* Teksts

Meklēt rakstus