Job Description
The role requires the management and coordination of all purchasing activities, understanding of the UK and European markets notably in terms of subcontractors, labour agencies, suppliers and manufacturers of engineering equipment.
The role will also require a significant level of interaction with both internal and external stakeholders, therefore the ability to build effective relationships along with a “go get” attitude is a fundamental requirement.
Key Responsibilities:
- Prepare a full estimate of projects to be reviewed, authorized and submitted by Senior Managers.
- Interpretation of electrical design layout and tender technical documentation.
- Maintain estimation document in the English language to reflect all cost indicators (direct, indirect and hidden), with continuous updates and improvement.
- Receive Request for Quotation (RFQ) documents and organize them accordingly.
- Prepare a pre-tendering document with a decision-making criterion on Bid/No bid approach to RFQs.
- Following the decision to Bid on a project, study relative information thoroughly, and prepare a list of questions or clarifications to be directed to a customer.
- Attend technical meetings with the customer for tender and scope overview and discussions.
- Liaise closely with a Procurement Manager regarding cost and selection of equipment and materials to achieve best value at tender stage
- Prepare accurate commercial offer for submission to a customer in line with set deadlines and requirements.
- Ability to manage multiple projects at one time.
- Ability to be able to determine the necessity of site visits to understand build ability and risk.
- Obtain feedback and learn from each project.
.
Requirements
Key skills and qualifications:
- Previous electrical estimating experience.
- Minimum of 2 years’ experience as an Electrical Estimator, acknowledge of industrial and automation projects will be a benefit to the candidate.
- Good and workable knowledge of Microsoft Office.
- Excellent communication and written skills.
- Good numerical skills.
- Ability to work within deadlines and under pressure.
- High level of detail accuracy.
- Good commercial awareness.
- On site surveying capabilities.
- A relevant degree level qualification in engineering or related discipline.
- Able to read and interpret construction plans and engineering drawings.
- Experience in working with AutoCAD 2 and 3D drawings.
- Experience with working with estimating software.
- Strong organization and time management skills.
Company offers
- Office in Riga with parking possibilities.
- Competitive salary, stable work and social guarantees. Salary 1800-2300 EUR gross (The full package is discussed with the successful candidate).
- Health insurance after the probation period.
- Friendly and helpful team.
Darba apraksts
Šim amatam ir nepieciešama visu iepirkuma darbību vadība un koordinēšana, izpratne par Apvienotās Karalistes un Eiropas tirgiem, jo īpaši attiecībā uz apakšuzņēmējiem, darba aģentūrām, piegādātājiem un inženiertehnisko iekārtu ražotājiem.
Šajā amatā būs nepieciešama arī cieša sadarbība gan ar iekšējām, gan ārējām iesaistītajām personām, tāpēc būtiska prasība ir spēja veidot efektīvas attiecības un panākt vajadzīgo rezultātu.
- Veikt piegādātāju un apakšuzņēmēju tirgus izpēti un piedāvāt jaunas idejas, lai palīdzētu pilnveidot piegādes ķēdi uzņēmumā.
- Uzturēt un aktualizēt apstiprināto piegādātāju un apakšuzņēmēju sarakstu.
- Būt kontaktpunktam, kas atbild par visām ikdienas materiālu prasībām attiecībā uz apstiprināto piegādātāju loku.
- Sadarboties ar piegādātājiem, lai nodrošinātu, ka piegādes tiek veiktas laikus, pilnā apjomā un atbilst uzņēmuma vajadzībām.
- Piegādātāju apstiprinājumi saskaņā ar piegādātāju procedūrām.
- Pieprasījumi iepirkuma pasūtītājam.
- Pēc vajadzības veikt cenas pieprasījumus.
- Vajadzības gadījumā eskalēt visus būtiskos jautājumus, kas prasa vadības iejaukšanos vai informētību.
- Uzraudzīt un regulāri sadarboties ar piegādātājiem, lai risinātu jautājumus, kas ietekmē izpildi, piemēram, kvalitātes neatbilstība, grāmatojumu pieprasījumi, atļauju/koncesiju vai rēķinu pieprasījumi, un vajadzības gadījumā veikt koriģējošus pasākumus.
- Sadarboties ar klienta sagādātājiem/piegādātājiem, lai nodrošinātu/veidotu stabilas un efektīvas piegādes ķēdes.
- Veikt piegādātāju izpēti un mazināt visus riskus, sākot no piegādātāju atlases līdz pat līguma izpildei.
- Atbildība par visu iepirkšanas procesu .
- Nodrošināt maksimālu iepirkuma efektivitāti, izmantojot labāko pakalpojumu sniegšanas praksi, specifikāciju izstrādi un pakalpojumu uzlabošanas iespēju apzināšanu.
- Importa/eksporta procesa pārvaldība ES, Apvienotajā Karalistē un ASV, kā arī vispārēja izpratne par piemērojamiem nodokļiem.
Prasības kandidātiem
- Izglītība: augstākās izglītības diploms, vismaz bakalaura grāds kādā no saistītajām jomām.
- Nepieciešamā darba pieredze: vismaz 3 gadu pieredze līdzīgā amatā.
- IT prasmes: digitālās prasmes (MS Office).
- Valodas: angļu (brīvi) un latviešu.
- Personīgās prasmes: komunikācijas prasmes, spēja darboties komandā, orientācija uz rezultātu, labas sarunu vešanas prasmes.
Uzņēmums piedāvā
Alga: 2000-2200 EUR/mēnesī.
Seems like an interesting job?
Don't miss this opportunity! Click "Apply" to let the Employer know that you are interested.
Tu varēsi pieteikties vakancei nākošajā lapā.