2023-04-13 14:47:21

Kā rakstīt darba sludinājumu?

2024.11.28

Ja esat mēģinājuši atrast sev saistošu darbinieku, bet uz Jūsu rakstītajiem darba sludinājumiem ir atsaukušies tikai daži atbilstoši kandidāti vai arī liels daudzums kandidātu, kuri neatbilst izvirzītajām prasībām, tātad Jūsu sludinājums nav pietiekami precīzi izklāstījis darba piedāvājuma aprakstu un nav sasniedzis savu mērķi - aizpildīt esošo amatu.

Pirms sākt rakstīt darba sludinājumu, ir nepieciešams:

Veikt darba piedāvājuma analīzi un apzināt:

  • Nepieciešamo izglītību/pieredzi
  • Prasmes un zināšanas
  • Personiskās īpašības
  • Grūtības, ar kurām var nākties saskarties darba gaitā
  • Profesionālās izaugsmes iespējas

Izveidot darba pienākumu aprakstu.

Darba piedāvājuma analīze un apraksts palīdz izveidot mērķtiecīgu darba sludinājumu, adresējot to konkrētiem profesionāļiem ar nepieciešamajām zināšanām un prasmēm.

Kvalitatīvā darba sludinājumā:

  • Ir norādīts, ar ko nodarbojas uzņēmums un kādu vakanci tas piedāvā.
  • Ir norādīti darba uzdevumi un mērķi
  • Ir skaidri definēti darba pienākumi un atbildības.
  • Ir skaidri definētas nepieciešamās prasmes un zināšanas (prasības kandidātiem).
  • Ir nosauktas grūtības (ja tādas ir), ar kurām var nākties saskarties, veicot darba pienākumus.
  • Ir norādīts atalgojums.
  • Ir norādītās priekšrocības, ieguvumi, ko uzņēmums piedāvā un/vai var sniegt saviem darbiniekiem.

Norādot augstāk minēto, būtiski ņemt vērā, lai darba sludinājums neradītu kļūdainu priekšstatu par uzņēmumu, vakanci, atalgojumu un veicamajiem pienākumiem.

Priekšrocības šāda veida sludinājumam:

  • Uz vakanci pieteiksies piemērotāki kandidāti.
  • Jūs atstāsiet labu iespaidu uz gan uz darba meklētājiem, gan uz esošajiem un nākamajiem klientiem (arī Jūsu klienti lasa Jūsu veidotos darba sludinājumus).
  • Jums nebūs jāiegulda papildus laiku un līdzekļus, izsludinot vakanci atkārtoti.

Sludinājuma izveides darba gaita:

Darbinieka atlases process sākas ar prasību apraksta sastādīšanu, kā rezultātā tiek noteiktas būtiskākās no tām: izglītība, pieredze, prasmes, personiskās īpašības. Tas palīdz noteikt šīs vakances mērķauditoriju un sastādīt saistošu darba sludinājumu.

Sludinājuma satura shēma.

  • Informācija par uzņēmumu: nosaukums, uzņēmuma logo, neliels uzņēmuma apraksts, atrašanās vieta.
  • Piedāvājuma izcelsme, raksturojums: vakances pamatojums (reorganizācija, paplašināšana, paaugstinājums, aiziešana pensijā, jaunas darba vietas);
  • Pienākumu apraksts: galvenie pienākumi, papildu pienākumi, atbildība u.c.
  • Prasības pretendentam: profesionālā sagatavotība, izglītība, pieredze, valodu vai kādas citas specifiskas zināšanas.
  • Rakstura īpašības: komunikācijas spējas, vadīšanas spējas, patstāvība, spējas saplānot savu laiku u.c.
  • Uzņēmuma piedāvātās priekšrocības: atalgojums (alga, prēmijas, bonusi), darba apstākļi, citas priekšrocības (dzīvoklis, automašīna, darbam nepieciešamie tehniskie līdzekļi, izdevīga atrašanās vieta u.c.);
  • Darba režīms: slodze (pilna, nepilna), darba laiks, komandējumi.
  • Darba attiecību veids: pastāvīgs darbinieks, pagaidu darbinieks, līgumdarbs, prakse.
  • Pieteikšanās nosacījumi: nepieciešamā dokumentācija (pieteikuma/motivācijas vēstule, CV, izglītību apliecinoši dokumenti, fotogrāfija, rekomendācijas, portfolio u.c.)

Kā mēs varam palīdzēt?

Ja Jūs vēlaties, lai Jūsu darba piedāvājums atspoguļotos pārskatāmā un efektīvā veidā, vakances publicēšana CVMarket.lv ir īstā vieta! Aicinām sazināties ar mūsu konsultantiem, kas ir gatavi Jums palīdzēt. Lūdzu, sūtiet mums ziņu uz e-pastu: info@cvmarket.lv vai zvaniet +371 6735 8848.