2023-04-13 14:47:21

Kā rakstīt darba sludinājumu?

2016.06.16

Ja esat mēģinājuši atrast sev saistošu darbinieku, bet uz Jūsu rakstītajiem darba sludinājumiem ir atsaukušies tikai daži atbilstoši kandidāti vai arī liels daudzums kandidātu, kuri neatbilst izvirzītajām prasībām, tātad Jūsu sludinājums nav pietiekami precīzi izklāstījis darba piedāvājuma aprakstu un nav sasniedzis savu mērķi - aizpildīt esošo amatu.

 

Pirms sākt rakstīt darba sludinājumu, ir nepieciešams:

  1. Veikt darba piedāvājuma analīzi un apzināt:
    • Nepieciešamo izglītību/pieredzi
    • Prasmes un zināšanas
    • Personiskās īpašības
    • Grūtības, ar kurām var nākties saskarties darba gaitā
    • Profesionālās izaugsmes iespējas
    •  
  2. Izveidot darba pienākumu aprakstu.

Darba piedāvājuma analīze un apraksts palīdz izveidot mērķtiecīgu darba sludinājumu, adresējot to konkrētiem profesionāļiem ar nepieciešamajām zināšanām un prasmēm.


Kvalitatīva sludinājuma raksturojums:

  • Tas norāda, ar ko nodarbojas uzņēmums, un kādu vakanci tas piedāvā
  • Tas definē, kādi ir darba uzdevumi un mērķi
  • Tas apraksta kandidāta pienākumus un atbildības
  • Tas neizvairās nosaukt grūtības, ar kurām var nākties saskarties, veicot darba pienākumus
  • Tas nerada kļūdainu priekšstatu par uzņēmumu, vakanci, atalgojumu un veicamajiem pienākumiem

Priekšrocības šāda veida sludinājumam:

  1. Uz vakanci pieteiksies piemērotāki kandidāti
  2. Jūs atstāsiet labu iespaidu uz gan uz darba meklētājiem, gan uz esošajiem un nākamajiem klientiem (arī Jūsu klienti lasa Jūsu veidotos darba sludinājumus)
  3. Jums nebūs jāiegulda papildus laiku un līdzekļus, izsludinot vakanci atkārtoti

Sludinājuma izveides darba gaita:

Darbinieka atlases process sākas ar prasību apraksta sastādīšanu, kā rezultātā tiek noteiktas būtiskākās no tām: izglītība, pieredze, prasmes, personiskās īpašības. Tas palīdz noteikt šīs vakances mērķauditoriju un sastādīt saistošu darba sludinājumu.


Sludinājuma satura shēma.

  1. Informācija par uzņēmumu:
    nosaukums, uzņēmuma logo, neliels uzņēmuma apraksts, atrašanās vieta.
  2. Piedāvājuma izcelsme, raksturojums:
    vakances pamatojums (reorganizācija, paplašināšana, paaugstinājums, aiziešana pensijā, jaunas darba vietas);
  3. Pienākumu apraksts:
    galvenie pienākumi, papildu pienākumi, atbildība u.c.
  4. Prasības pretendentam:
    profesionālā sagatavotība, izglītība, pieredze, valodu vai kādas citas specifiskas zināšanas.
  5. Rakstura īpašības:
    komunikācijas spējas, vadīšanas spējas, patstāvība, spējas saplānot savu laiku u.c.
  6. Uzņēmuma piedāvātās priekšrocības:
    atalgojums (alga, prēmijas, bonusi), darba apstākļi, citas priekšrocības (dzīvoklis, automašīna, darba telefons, izdevīga atrašanās vieta u.c.);
  7. Darba režīms:
    slodze (pilna, nepilna), darba laiks, komandējumi.
  8. Darba attiecību veids:
    pastāvīgs darbinieks, pagaidu darbinieks, līgumdarbs, prakse.
  9. Pieteikšanās nosacījumi:
    nepieciešamā dokumentācija (pieteikuma/motivācijas vēstule, CV, izglītību apliecinoši dokumenti, fotogrāfija, rekomendācijas, portfolio u.c.)

 

Kā mēs varam palīdzēt?

Ja Jūs vēlaties, lai Jūsu darba piedāvājums būtu pārskatāms un efektīvs, mūsu konsultanti ir gatavi Jums palīdzēt izveidot kvalitatīvu darba sludinājumu, kuru tad arī publicēsim mūsu portālā www.cvmarket.lv. Lūdzu, sūtiet mums ziņu uz e-pastu: info@cvmarket.lv, norādot Jūsu uzņēmuma nosaukumu, kontaktpersonas vārdu, kā arī telefona numuru, ja vēlaties, lai ar Jums sazinās telefoniski. Jebkuru neskaidrību gadījumā Jūsu rīcībā arī CV Market biroja telefona numurs +371 67 358 848.

Atslēgvārdi: