Pirmā lapaKarjeras centrs Pētījumi 32% Latvijas iedzīvotāju savus potenciālos darba devējus vienmēr izpēta sociālajos tīklos
 

32% Latvijas iedzīvotāju savus potenciālos darba devējus vienmēr izpēta sociālajos tīklos

socialie_mediji

Nepilna trešdaļa jeb 32% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pirms pieteikšanās uz vakanci vienmēr izpēta darba devēju sociālajos tīklos, liecina darba portāla CV Market veiktā aptauja.
 
Aptaujā „Vai Jūs pārbaudāt darba devēja sociālo tīklu kontus pirms pieteikšanās uz vakanci?” 32% respondentu atbildējuši, ka to dara vienmēr, 29% aptaujāto norādījuši, ka darba devēja sociālo tīklu kontos ieskatās tad, ja uzņēmums ir mazāk atpazīstams. Tikmēr 22% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka to dara reti, savukārt 17% respondentu, piesakoties uz vakanci, neinteresējas par darba devēja izpausmi sociālajos tīklos.
 
Tikmēr kaimiņvalsts Igaunijas iedzīvotāji daudz nopietnāk uztver potenciālā darba devēja aktivitātes sociālajos tīklos. Tur veiktā aptauja liecina, ka pirms pieteikšanās uz vakanci, uzņēmuma sociālos kontus vienmēr aplūko 45% igauņu, savukārt 41% to dara gadījumos, ja uzņēmums ir mazāk atpazīstams. Tikai 8% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka sociālos tīklus darba devēja iepazīšanai izmanto reti, bet 6% respondentu tajos neieskatās nemaz.
 
Kā komentē CV Market personāla atlases vadītājs Kristaps Kolosovs: „Sociālo tīklu izmantošana kļūst arvien nozīmīgāks instruments gan uzņēmuma vērtību demonstrēšanai, gan komunikācijai ar potenciālajiem klientiem un darbiniekiem. Caur sociālajiem tīkliem uzņēmums var uzskatāmāk atspoguļot arī neformālās aktivitātes, piemēram, brīvā laika un saliedēšanās pasākumus. Tas ļauj darba meklētājiem iepazīt ne tikai oficiālo darba vidi, bet arī iekšējo noskaņojumu un gaisotni. Tāpat sociālā platforma ir pateicīga vieta, kur dalīties ar kompānijas sasniegumiem,” norāda Kolosovs. „Tieši tādēļ darba devējiem iesaku pievērst uzmanību saturam, kas tiek publicēts sociālajos tīklos, vai tas sniedz pilnīgu ieskatu par uzņēmuma profesionalitāti un vīziju. Tas palīdzēs piesaistīt kvalitatīvākus darbiniekus.”
 
K.Kolosovs uzsver, ka arī darba meklētājiem cītīga uzņēmuma izpēte sociālajos tīklos palīdzēs pieņemt lēmumu, vai izvēlētā vakance ir piemērota un vai darba devēja vērtības sakrīt ar darba meklētāja. Uzņēmuma izzināšana palīdzēs arī labāk sagatavoties darba intervijai.”
 
Aptaujas dati arī atklāj, ka potenciālo darba devēju kontus vienmēr vai gadījumā, ja uzņēmums ir mazpazīstams, pārbauda vairāk sieviešu, un izteikti vecumā līdz 35 gadiem. Savukārt no vīriešiem, kas to dara, nelielu pārsvaru gūst stiprā dzimuma pārstāvji vecumā virs 35 gadiem. Tajā pašā laikā arī no tās aptaujāto daļas, kuri šādus rīkus neizmanto nekad, ir vīrieši vecumā virs 35 gadiem, bet sievietes visdažādākajās vecuma kategorijās.
 
Tikmēr tādās lielvalstīs kā, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs darba meklētāji vakanču atrašanai un uzņēmuma izpētei galvenokārt izmanto tikai sociālos tīklus. Portāla „Glassdoor” pētījums liecina, ka 79% darba meklētāju savu potenciālo darba devēju atrod sociālo tīklu platformās. Savukārt jaunu darba meklētāju ar darba stāžu ir līdz desmit gadiem vidū šis īpatsvars ir pat 86%. Tikmēr arī paši darba devēji sociālos tīklus izmanto kā svarīgu instrumentu darbinieka meklēšanā un tā personības izpētē. 87% ASV uzņēmumu apgalvo, ka savus darbiniekus ir atraduši tieši caur sociālajiem tīkliem.
 
CV Market aptaujā “Vai Jūs pārbaudāt darba devēja sociālo tīklu kontus pirms pieteikšanās uz vakanci?” kopumā piedalījās 744 respondenti vidēji vecumā no 20 līdz 55 gadiem.
 
parmainas_karjera

Pievienot komentāru
* Vārds / Uzvārds
* E-pasts
* Teksts

Meklēt rakstus