2023-04-13 14:47:21

Ko darīt, ja kolektīvā paredzams jaunpienācējs?

2018.01.03

To, ka jauna darba uzsākšanu pavada stress, neviens neapstrīd. Taču šoreiz vairāk par to, kā uz papildinājumu komandā reaģēt “vecīšiem”. Ļoti bieži atrodami padomi, kā adaptēties jaunā darba vietā, iekļauties kolektīvā, kļūt par īstu kolektīva dvēseli un tamlīdzīgi. Bet kurš parūpēsies par darbiniekiem, kuru dzīve garantēti mainīsies pēc jaunā darbinieka pieņemšanas? Vai tomēr nemainīsies?

Mums arī bez viņa bija labi

Kāpēc mums vajadzīgs vēl viens pārdošanas speciālists, ja pat mēs paši nespējam izpildīt plānu? Kam mums jauns elektriķis, ja iepriekšējais tikko noslēdza slimības lapu? Pie mums jau tā 5 cilvēki pie 3 galdiem! Šie pārliecinošie argumenti neļāva paglābties no jaunā darbinieka parādīšanās? Tātad īstais laiks manīt savu attieksmi. 

Jauns darbinieks ir kā malks svaiga gaisa. Viņš komandā ienesīs jaunas dvesmas, liks visiem atdzīvoties, viņam būs interesanti iepazīties, uzzināt vairāk par jums un darba specifiku. Neuztveriet to kā draudu, uztveriet to kā stimulu pilnveidoties un sasniegt vēl labākus rezultātus.

Noslogosim jauniņo pēc pilnas programmas

Jauniņas – tas ir lieliski! Viņš atnāks un uzņemsies daļu jūsu darba. Jūs vairāk varēsiet strādāt patstāvīgi. Viņam var uzkraut to, to un to, kā arī vēl mazliet to. Jā, un to tur dokumentu kaudzīti arī lai paņem! Tieši šādi par jauna kolēģa parādīšanos mēdz prātot daži uzņēmuma darbinieki.

Patiesībā šī stratēģija nav īsti pareiza. Neaizmirstiet, ka iesākumā jums jāiepazīstina jaunais kolēģis ar visiem procesiem, jāparāda, kā tiek risināti dažādi uzdevumi, jākontrolē viņa darbības. Tikai tad, kad viss šis ir apgūts, jūs beidzot varat apsvērt padalīšanos ar saviem pienākumiem, ja vien, protams,  tas ietilpst viņa pienākumos. Izvairieties uzticēt vairāk uzdevumu, nekā tas būtu nepieciešams – jaunais kolēģis tomēr ir līdzvērtīgs speciālists, nevis jūsu personīgais vergs.

Viņš ieradīsies un ieņems jūsu vietu

Galvenās bailes, kas saistītas ar jauna darbinieka parādīšanos, ir varbūtība, ka viņš var ieņemt kāda cita vietu, un reizēm šīs bailes ir patiešām pamatotas. Ja esat nonācis līdzīgā situācijā, izmantojiet to savā labā.

Kas jādara? Lieciet lietā personīgās rezerves. Parādiet, ka lieliski tiekat galā ar saviem pienākumiem un neplānojat kādam piekāpties. Veselīga konkurence ir atbalstāma, jo gala rezultātā ieguvēji ir visi – gan darbinieki, gan priekšniecība.

Protams, eksistē arī citi scenāriji – mēs apskatījām tikai pašas populārākās “vecīšu” bailes. Ja arī jums ir zināmi interesanti gadījumi vai varat palepoties ar kādiem noderīgiem ieteikumiem, padalieties komentāros!

 

Vairāk rakstus par darba dzīvi meklē šeit