2023-04-13 14:47:21

9 frāzes, ko pirmajā mēnesī jaunā darbā labāk paturēt pie sevis

2017.07.03

Parasti pirmais mēnesis jaunā darbā ir vissmagākais un saspringtākais, tieši tāpēc jau no pirmās dienas vērts piedomāt, kā izveidot labas profesionālas attiecības ar kolēģiem un nepieļaut kļūdas, kas var ietekmēt turpmāko darbu. Piedāvājam iepazīties ar dažām frāzēm, kas noteikti nenostrādās Jūsu labā.

 

1. “Man likās, ka…”

Nebaidieties uzdot jautājumus. Periods, kad uzsākat strādāt, tieši tam arī paredzēts. Izvairieties no šāda izteiciena un aizvietojiet to ar tiešiem jautājumiem: “Ko jūs domājat par...?”, “Kā Jūsu komanda risina...?” u.t.t.
 

2. “Vai tad tas nav viņa/viņas darbs? Varbūt pasauksim viņu?”

Iespējams, ka ideja sarunas vai tikšanās laikā iesaistīt personu, uz kuru tas attiecas, ir laba, bet frāzi “Vai tad tas nav viņa/viņas darbs?” labāk paturiet pie sevis. Dzirdot ko tādu, kolēģi var nodomāt, ka neesat komandas spēlētājs.
 

3. “Es darīju, ko varēju…”

Pašā sākumā jācenšas ne vien attaisnot uz Jums liktās cerības, bet izdarīt vēl vairāk, lai komandas sasniegumi būtu tiešām vērā ņemami. Mēģiniet attīstīties, nevis meklēt attaisnojumus. Jūsu priekšniecība novērtēs šādu centību.
 

4. “Kāpēc daži cilvēki no komandas vairākas reizes nedēļā drīkst strādāt no mājām? Tas nav godīgi.”

Ja izrādīsiet neapmierinātību par elastīgu darba politiku komandā, vai par to, kā kolēģi plāno savu darbu, Jums visai drīz kolektīvā būs vairāk nedraugu kā draugu. Un jauniņajam par šāda veida neapmierinātību būtu jāaizmirst vispār. Ja vēlaties sev elastīgu darba grafiku, aprunājieties par to ar priekšniecību.
 

5. “Manā iepriekšējā darbā mēs darījām tā…”

Šī frāze ir pieņemama, ja vien tā tiek lietota samērīgā daudzumā. Vienu vai divas reizes noteikti varat ko tādu minēt, bet, ja ko tādu no Jums dzirdēs bieži, kolēģiem sāks šķist, ka nespējat atvadīties no pagātnes. Apgūstiet jaunas taktikas, procesus un rīkus. Tiklīdz būsiet apguvis pamatus, varēsiet piedāvāt idejas to uzlabošanai.
 

6. “Man vajadzēja prasīt lielāku algu”

Pat ja pēc pārrunām par vēlamo samaksu neesat apmierināts ar rezultātu, šobrīd jākoncentrējas uz nākotnē paveicamo un jāatstāj visus “vajadzēja” aiz muguras.
 

7. “Tas ir bezcerīgi”

Jaunā darba vietā, it sevišķi, ja jāveic jauni darba pienākumi, ir viegli apjukt. Pirms ļauties negatīvismam, tomēr mēģiniet tikt ar visu skaidrībā. Palūdziet kolēģu palīdzību atsevišķu uzdevumu paveikšanai.
 

8. “Tā kā es šeit esmu vadītājs…”

Pat ja ieņemat vadošu amatu, nav vēlams uzsvērt savu nozīmīgumu tik tiešā veidā.
 

9. “Es rakstu atlūgumu”

Lai kas arī neatgadās, saglabājiet vēsu prātu. Savukārt, ja nolemjat aiziet, izdariet to nosvērti un glīti.

 

Vairāk raksti par padomiem darba meklēšanas procesā atrodas šeit!